Vastenactie wint eerste prijs bij internationale W3 Awards

Nieuws

8 oktober 2018

Vastenactie heeft de prestigieuze internationale W3 Awards gewonnen met de video ‘Beatrice’, onderdeel van de Vastenactiecampagne 2018. In de categorie ‘Best in Show Online Video Non-Profit 2018’ won Beatrice de 1e prijs.

In de korte storytelling video ‘Beatrice’ zien we hoe de Hiv-geïnfecteerde Beatrice zich ontwikkelt tot een krachtige leider in haar gemeenschap in het uiterste noorden van Zambia. In totaal zijn er zes korte videoproducties gemaakt die zijn ingezet in de fondsenwervende campagne. In mei wonnen de video’s “Beatrice” en “Emeldah” ook al de Award of Excellence en de Award of Distinction bij de Amerikaanse Communicator Awards.

Vastenactie-directeur Peter van Hoof is trots dat ‘zijn’ video opnieuw in de prijzen viel: “Dat deze video’s prachtig zijn, daarvan waren wij natuurlijk allang overtuigd. Sommige kan ik nog steeds nauwelijks bekijken zonder brok in mijn keel te krijgen. Het is fantastisch dat een deskundige jury ons daarin bevestigt.”
De producties zijn in opdracht van Vastenactie gemaakt door het Amerikaanse Blue Chalk, dat in Nederland samenwerkt met bureau Offspring waaraan Deny de Jong is verbonden. Van Hoof: “We zijn onder de indruk van het talent van het Blue Chalk-team. Sommige beelden doen denken aan schilderijen van Hollandse meesters. En ook belangrijk: we hebben met Blue Chalk en Deny de Jong kunnen samenwerken in een prettige, persoonlijke sfeer.”
De winnende en andere video’s in deze campagne zijn te bekijken via onze website en via youtube.