Vooral in coronatijden is het van belang om voor veel publiciteit te zorgen. De belangrijke doelgroep van kerkgangers is gedeeltelijk of volledig weggevallen en het plaatsen van artikelen over Vastenactie in parochieblad en regionale weekbladen is daarom nog belangrijker. In de webshop zijn kant-en-klare persberichten te vinden inclusief foto’s.  

Parochieblad en adventszakjes/vastenzakjes
Ga in overleg met de parochiebladredactie om te bekijken op welke wijze de projecten de meeste aandacht trekken. En roep mensen daarbij op om rechtstreeks geld over te maken aan Vastenactie nu ze minder of niet kunnen doneren via de collecte. In de kant-en-klare persberichten zijn ook QR codes opgenomen, zodat mensen meteen op de goede webpagina van Vastenactie komen.

Persbericht regionale weekbladen
persbericht in weekkrantjesPlaats ook een persbericht in het regionale weekblad, hiermee bereikt u ook mensen die geen parochieblad ontvangen. Vaak is de redactie blij met kopij en als u een mooie foto meestuurt, is de kans groot dat ze uw artikel plaatsen.  Hier vindt u een aantal tips voor uw bericht. 



Posters en spandoeken
In deze coronatijd bereiken posters in de kerk minder mensen. Hang daarom posters achter het raam van uw eigen huis en nodig andere parochievrijwilligers uit om dit ook te doen. Ligt uw kerk aan een drukke straat met veel voorbijgangers? Denk dan eens aan het ophangen van een groot spandoek van Vastenactie. U kunt een spandoek bestellen in de webshop. 

Social media en website
Social media zijn in deze tijd nog belangrijker dan anders. Is uw parochie, MOV-werkgroep of pastor actief op Facebook? Deel berichten van Vastenactie want op deze manier kunnen mensen rechtstreeks meer informatie vinden over de projecten. 

Radio
Ook de lokale radio is een mogelijkheid om de campagne onder de aandacht te brengen. Stuur een persbericht naar de redactie of neem telefonisch contact op.